خواهران قهرمان

سال ۹۵ برای خواهران منصوریان پر از اتفاقات خوب و موفقیت بود. شهربانو به مدال طلای جام جهانی ساندا و قهرمانی آسیا دست یافت، الهه سکوی قهرمانی آسیا را در چین تایپه زیر پای خود آورد و در اولین تجربه مربیگری اش در لیگ برتر نایب قهرمان شد، سهیلا مدال برنز قهرمانی آسیا را تصاحب کرد، مستند صفر تا سکو اکران شد و غوغا به پا کرد، آکادمی ووشو به نام شهربانو در سمیرم افتتاح شد و حالا اتفاقی افتاده که نه تنها برای این سه خواهر بلکه برای ووشوی کشور حائز اهمیت است. اتفاقی که برای نخستین بار می افتد.

الهه و سهیلا سال ۹۵ را با خبر لژیونری تمام می کنند. آنها قرار است راهی لیگ برتر چین شوند که معتبرترین لیگ ووشو در جهان است. این دو خواهر در حالی قرار است راهی چین شوند که نخستین لژیونرهای ووشوی کشور محسوب می شوند.

هرچند پیش از این و در سال ۹۳ هم قرار بود الهه برای حضور در مسابقات آزاد قهرمانی کشور به تیم چانگ چونگ بپیوندد اما در نهایت به خاطر آنچه تاخیر چینی ها در نامه نگاری و مخالفت فدراسیون با این اتفاق عنوان شد، الهه در ایران ماند و لژیونر نشد.

حالا اما قرار است نمایندگان ایران در مهد ووشو به مصاف رقبا بروند. الهه در گفت و گویی که با «گل» داشت خبر لژیونر شدنش را بهترین اتفاق سال ۹۵ عنوان کرد.

خواهران منصوریان 

عنوان اولین لژیونر ووشوی ایران باید حس خوبی داشته باشد.

معلوم است که باید خوشحال باشم. به اندازه مدال های آسیایی و جهان حس خوشحال کننده دارد. دلیلش هم این است که قرار است به جایی بروم که مهد ووشوی دنیاست. در چین تمام قهرمانان دنیا حضور دارند و می توانم با آنها تمرین و مبارزه کنم. در چین هم فهمیده اند که ایرانی ها خوب مسابقه می دهند و حتی وقتی خودم از آنها پرسیدم چرا ما را انتخاب کردید، گفتند سبک بازی شما را دوست داریم. رفتن به چین و مسابقه دادن ما در آنجا یک معامله دو سر برد است. هم ما پیشرفت می کنیم و در ووشوی ایران تاثیرگذار است و هم چینی ها با سبک بازی ما آشنا می شوند. آنقدر اتفاق خوبی است که هنوز ذهنم درگیرش است (خنده).

 

شهربانو به خاطر متاهل بودنش به چین نمی آید؟

این تیم در وزن بالا بازیکن نمی خواست و در وزن شهربانو قهرمان بازی های اینچئون را دارند. هرچند گفتند هر سه خواهر به چین برویم اما من گفتم شهربانو ازدواج کرده و نمی تواند بیاید. البته حضور ما در چین شهربانو را هم قطعا به این کشور می کشاند. همین طور بقیه بازیکنان ایرانی. لیگ چین بهترین لیگ دنیاست و خیلی خوب برگزار می شود.

 

کمی از تیمت بگو.

اسم باشگاه چانگ چونگ است. مربی اش هم اُمِدیَن است که در بازی های آسیایی رقیب من بود و طلا گرفت. او در مسابقات کانادا هم که من دوم شدم رقیبم بود و طلا گرفت. سال گذشته که برای تمرین به چین رفته بودیم اُمِدیَن سرمربی شده بود و می دید که ما چقدر سخت تمرین و مبارزه می کنیم. همین شد که به پیشنهاد حضور در لیگ چین را داد. هرچند من در تایوان هم که بودم خیلی خوب بازی کردم و در آنجا هم به من گفتند که می توانی بیایی اما هیچ چیز قطعی نبود. درباره دعوت به چین هم فکر نمی کردم انقدر سریع اتفاق بیفتد اما وقتی دعوتنامه رسید دیدم جدی جدی دارم می روم (خنده).

 

اینکه رقیبت الان به عنوان سرمربی کنارت است برایت سخت نیست؟

اتفاقا من از این موضوع خیلی خوشحالم. زمانی که اُمِدیَن من را می برد خیلی از من بهتر بود. او همیشه جزو کسانی بود که من از آنها الگوبرداری می کردم. اُمِدیَن واقعا بازیکن خوبی است و از سال ۲۰۰۵ طلا دارد. دوست دارم خیلی چیزها از او یاد بگیرم چون از من خیلی بالاتر است.

 

چه زمانی به چین می روید ؟

الان که در حال انجام دادن کارهای ویزایم هستم. فدراسیون هم فکر می کنم از فردا (امروز) کارهای مربوطه را انجام دهد. من از شروع لیگ چین در مسابقات هستم اما پایان لیگ به کشور برمی گردم. چون اردوهای تیم ملی آغاز می شود و اولویت من هم این است که در تیم ملی کشورم خوب بازی کنم.

 خواهران منصوریان

راستی، تکلیف تیم سپاهان چه می شود؟

من با مسوولان باشگاه صحبت کردم و هیچ مشکلی نیست. از طرفی قرارداد من با چینی ها سه ماهه است و خوبی اش این است که وقتی لیگ ما تمام می شود، لیگ چین آغاز می شود. وقتی از چین برگردم کارهای سپاهان را انجام می دهم.

 

درباره قرارداد هم صحبت کردی؟

فکر می کنم مبلغ قرارداد خیلی خیلی بالاتر از ایران باشد. حتی بیشتر از جایزه طلای جهان. با این وجود قرارداد سه ماهه بستم چون اولویتم چیز دیگری است.

 

یعنی اولویتت پول نیست؟

وقتی پای تیم ملی در میان باشد پول اولویت من نیست. چون من برای جایزه تلاش نمی کنم و همیشه هدفم مدال آوری است. می خواهم مدال بگیرم و بهترین بازیکن کشورم باشم. اما در بحث باشگاهی قرارداد برایم اهمیت دارد. من می توانستم قرارداد بیشتر از سه ماه داشته باشم اما این کار را نکردم.

 

در سال ۹۵ برای تو اتفاقات خوبی افتاد. بهترین اتفاقات برای خودت چه بود؟

تا پیش از این فکر می کردم پیروزی بر چین در مسابقات قهرمانی آسیا بهترین اتفاق برای من بود. اما لژیونر شدنم از آن هم بهتر بود.

 

 روزنامه گل - سمنا