جواد آصفی

‎جواد آصفی
متولد : 24 آبان 1363
خواننده، مدرس آواز و نوازنده تار و سه تار

جواد آصفی

بیوگرافی جواد آصفی

جواد آصفی هنرمند و مدرس آواز سنتی و سه تار در بیست و چهارم آبان و یک هزار و سیصد و شصت و سه در خانواده ای هنرمند و خوش صدا در شهرستان سِمیرُم از توابع استان اصفهان دیده به جهان گشود.

پدرش از خواننده های بنام موسیقی مقامی فارس است که به موسقی و زبان ترکی قشقایی و لری آشنایی کامل دارد و این امر موجب آشنایی هرچه بیشتر او با این نوع موسیقی بود. او پس از فراگیری آواز های مقامی نزد پدر در سال یک هزار و سیصد و هفتاد و نه آموختن آواز سنتی را در زادگاهش نزد استاد غلامرضا طغرایی آغاز کرد. 

پس از آن از محضر اساتیدی چون سید رضا طباطبایی (تاج ثانی) در اصفهان و شاپور رحیمی، رامبد صدیف، و استاد فقید محمد رضا لطفی در تهران بهره مند شد و اکنون نیز هنرجوی این اقیانوس بی پایان است.او از سال یک هزار و سیصد و هشتاد و دو به فراگیری و نواختن ساز سه تار نیز مشغول گردید.از سـال 85 تا کنون به تدریس آواز مشغول شد و درشهرهایی چون سمیرم، اصفهان، مبارکه، تهران و تبریز فعالیت داشته و دارد. سال هشتاد و نه در جشــنواره آوازی زنده یاد ایرج بسطامی شرکت نمود و به مرحله فینال راه یافت که بعلت بیماری از ادامه رقابت باز ماند.تاسیس گروه موسیقی شیدون در سال 1391 با هدف باز خوانی و بازسازی ترانه ها و تصنیف های قدیمی زادگاهش همراه شد با آغاز تحصیل او در دانشگاه هنر اسلامی تبریز. در سال 95 با درجه کارشناسی رشته هنر های اسلامی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.اجرای برنامه ها و کنسرت های متعدد و تدریس آواز در سطح عالی در شهرهای مختلف ایران از جمله فعالیت های او در سال های اخیر است.


مستند " با لالایی ها می خوانم " ساخته ی محمد مهدی رسولی در فروردین 96 بخشی از زندگی جواد آصفی را روایت می کند.